Sunday, June 7, 2009

Pendekatan Halus UMNO Untuk Dekati Pengundi Manik Urai

KOTA BHARU 7 Jun 2009 - (Warkah Timur) Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan Datuk Dr. Awang Adek Hussein berkata UMNO Kelantan akan menggunakan pendekatan halus untuk mendekati pengundi di Manik Urai.

Pendekatan halus yang dimaksudkan ialah pendekatan rumah ke rumah daripada melaksanakan ceramah besar-besaran kerana tidak mahu menyusahkan pengundi untuk datang semata-mata untuk mendengar ceramah politik dan juga pendekatan ini lebih berkesan kerana jentera-jentera politik dan pemimpin yang datang kepada rakyat untuk memberi penjelasan. Tambanya lagi "Kita juga akan mengadakan siri ceramah tetapi ceramah yang melibatkan dua tiga buah rumah sahaja". "Walau bagaimanapun ceramah besar-besaran akan turut dibuat tetapi tidak banyak berbanding ceramah rumah ke rumah".

Itulah antara strategi baru yang bakal digunakan oleh UMNO Kelantan untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Manik Urai, untuk rekod parti penyandang kerusi Dewan Undangan Negeri Manik Urai ialah PAS.
Reblog this post [with Zemanta]

0 comments: