Sunday, June 7, 2009

Anak Lima Bulan dan Ibunya Nyaris Maut..

TUMPAT - Hasrat lima beranak untuk pulang bercuti bersama keluarga di Wakaf Bharu bertukar tragedi apabila ibu bersama anak berusia lima bulan maut dalam kemalangan setelah kereta mereka terbabas di Kilometer 47.5 Jalan Kuala Krai-Kota Bharu dekat Kampung Pangkal Petai, Machang, semalam.

Mangsa berasal dari Wakaf Bharu, ibu kepada tiga anak, Rosnira Ariffin, 32, dan anak bongsunya, Muhammad Adam Danish Khairul Anuar, 5 bulan maut di tempat kejadian manakala dua anaknya, Mohd Hanif Danial, 9, dan Mohd Hairiq Darwish, 7, serta suaminya, Mohd Khairul Anuar Mohamad cedera dan dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II.

Menurut ibu mangsa, Kiah Yaakob, 59, dia tidak menduga kepulangan anaknya sekeluarga yang ditunggu hampir lima bulan bertukar tragedi. Malah katanya, suara anaknya itu masih terngiang di telinganya ketika menelefon memaklumkan dia akan bertolak dari Sungai Besi.

“Sudah lama anak saya tidak pulang ke kampung kerana sibuk dengan tugas suaminya sebagai tentera berpangkat Sarjan yang mengajar di Universiti Pertahanan Malaysia di Sungai Besi.

"Manakala anak saya, disebabkan anaknya masih kecil sukar untuk kerap pulang ke kampung dan mengikut perancangan, suami arwah anak saya akan bertolak pulang semula ke Sungai Besi hari ini (semalam) menaiki bas selepas menghantar isteri serta anaknya bercuti di sini,” katanya.
Reblog this post [with Zemanta]

0 comments: